Tuesday, December 08, 2009

The Twilight Saga.. New Moon





Pengarah : Catherine Hardwicke
Penulis Novel : Stephenie Meyer
Genre: Fantasi, seram, drama
Pelakon: Robert Pattinson, Kristen Stewart, Kellan Lutz, Michael Welch, Peter Facinelli, Taylor Lautner
Tayangan Umum: Mulai 27 November 2008


Sekali Imbas

Ia tentang percintaan pontianak dan manusia biasa yang di adaptasi daripada novel popular karya Stephenie Meyer. Twilight bukan sebuah cerita seram yang ekstrem, sebaliknya lebih bertumpu kepada jalinan rasa cinta sepasang kekasih.Aksi terbang dan panorama indah perkampungan Forks, Washington, terutama ketika Edward dan Bella bergayut di atas pokok berjaya membuai perasaan penonton

Kisahnya bertumpu kepada Bella (Kristen Stewart) yang dihantar untuk tinggal bersama ayahnya di sebuah pekan kecil di Forks, Washington, apabila ibu Bella berkahwin lain.

Di sana dia bertemu seorang jejaka yang amat tampan dan tidak pernah diimpikannya, Edward Cullen (Robert Pattinson). Pemuda itu nyata menarik perhatian Bella dengan IQ dan karektornya.

Bella dan Edward jatuh cinta dalam suasana yang sungguh luar biasa apabila gadis itu mengetahui Edward ialah seorang pontianak. Namun, Edward tidak mempunyai taring serta tidak minum darah manusia kerana keluarganya memilih cara hidup yang berbeza iaitu memakan haiwan.

Bagi Edward, Bella ialah gadis yang ditunggu-tunggu selama 90 tahun iaitu untuk menjadi pasangan sehidup semati. Namun, semakin mereka rapat, semakin kuat Edward perlu melawan nafsunya untuk melakukan sesuatu yang di luar batasan kepada gadis itu.Perjalanan cerita nya agak lambat tetapi penuh makna, percintaan antara manusia dengan pontianak dan serigala bakal berlaku..Saksikan di pawagam berhampiran..

Di bawah ini salah satu aksi penonton selepas tengok movie ni..haha



p/s dari Boy : Kalau aku jadi Bella,sudah tentu aku akan pilih serigala jadian tu dari si Edwars Pontianak.. hahaha.. ada hati nak jadi Bella ye Boy.

2 comments:

Anonymous said...

ape yg dorg sedang lakukan??

Ellysu Bahari said...

sedang melakukan aksi bagaimana serigala menerkam puntianak.. muahehehe