Tuesday, July 06, 2010

L . I . F. E

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Bila senja berlabuh ,banyak sekali yang kurenungkan. Salah satunya tentang definisi kehidupan. Lagi-lagi aku memikirkannya. Mungkin pertanyaan seperti ini memang tak akan pernah habis dijawab.Kebiasaanya aku mendefinisi kan KEHIDUPAN itu adalah singkat

Tapi, sayangnya,dulu bagiku hal itu tidak tidak masalah. Maklum la ketika itu aku masih mentah. Apa saja yang boleh di fikirkan , di analisakan..Mungkin sudut pandangku waktu itu masih satu jawapan dalam version ku sendiri.Definisi yang singkat membuatku mudah untuk mengingatnya untuk dijadikan acuan dalam menjalani kehidupan.

Dulu, sepertinya sewaktu masih di alam persekolahan, aku mendefinisikan kehidupan sebagai fatamorgana .Walaupun fatamorgana, tapi kehidupan itu sebenarnya adalah sebuah anugerah yang patut untuk disyukuri, sekaligus ujian yang kita patut untuk berhati-hati. Ujian dari siapa? Tentu saja ujian dari Tuhan.

Hari demi hari semakin mendewasakan aku tentang KEHIDUPAN ini. Macam2 aku lalui, aku tempuh sampai kadangkala aku sendiri bingung dengan diri ini. Ya Allah.Moga Engkau beri peluang kepadaku...

5 comments:

MLNA said...

why sue ? feeling sad in this post. Be calm and try to be a brave girl.

yanie said...

awat sue?

John said...

setiap manusia memang kena lalui lumrah ini eli, cuma buat masa ini kita lalui di alam nyata. Esok lusa mungkin di alam maya (alam barzakh)

Pujanggatasikbiru said...

pikir memang kena pikir,tapi takkan selama-lama nk mikir kehidupan. kita kena pikir kehidupan yg selangkah lagi, dari bujang berumah tangga,dar hidup berdua bertambah ahli keluarga, Why not penulis ellysu bahari?

Ellysu Bahari said...

Hello All,
Baru saja come back @ home. Pe cite usha blog gua ada 4 komensi ? uiks...?

reply 4 comment :
1st ~thanks my bos. Inchek Mau yg melawat. Feeling sad? uhhh sgt2 sad sbb milleage sy bos lmbat sign *sigh*

2nd~Yanie mana nih?Yanie kemunting ka ? takda pe..saja je coret2.hak2

3rd~John ?huhh pun tak kenal.adoii..yupp. next coming alam barzarkh. Scared:(

4th~ maybe..insyaallah getting soon.hehe