Monday, August 22, 2011

Preparation For Eid Lebaran 2011

Aucakkk !
Yey !! Tinggal lebih kurang 8 hari lagi untuk kita berpuasa

* Semangat *
whoott...whoott..

Syukur, dalam tak lalu..
Aku dan encik suami telah menutup tirai persiapan untuk raya 2011
pada Sabtu lepas..

Endingnya.. dapat juga lah baju raya untuk tema 2011 ini
temanya adalah

H I J A U L U M U T


lokasi pencarian yg pertama 2 minggu lepas di Midvalley & Garden
Lokasi pencarian kedua adalah di PKNS Shah Alam
Perghh.. jangan cakap la on that time..
manusia kat situ dah macam ulat aku tengok
penuh, sampai parking kereta pun park kat tempat zon tunda
hehehe
dalam hati semangat nak shopping raya
dan berbanyak terima kasih pada Encik Suami
yang banyak meringankan badan aku

Kesian tgk dia, segala barang yang dibeli termasuk la handbeg aku dia bawak
kira aku jalan betul² bawak diri sendiri je lah
park kereta pun dekat gile dengan pintu masuk PKNS Shah Alam
Thanks yayang !!

First round,cuci mata dan servey harga dulu
Second round, dah mula mencari baju melayu suami tercinta
alhamdulillah, dapat dah !
round ke 3 ronda dan pusing lagi
round ke 4 baru lah dapat baju aku
Di sebabkan saiz badan yang dah mula gumukk
Baju kurung moden terpaksa lah di lupakan
Baju kurung menjadi pilihan, memula macam nak pakai kaftan je
tapi bila try macam kelawar je aku tengok
langsung CANCEL !
hahahaa

Tu bab baju,bab kerepek .. kuih muih..
Encik suami memberi sepenuh kepercayaan kepada aku
untuk membereskan semua duit-duit peruntukan
tu dia, berkampit2 kerepek.. berbalang2 kuih aku tibai ..
hwa hwa hwa..


Duit raya ?
Dah tukar minggu lepas lagi, dapat je gaji + bonus
terus tukar kat CIMB
Kalau rajin , malam ni baru nak masukkan dalam sampul

Kasut raya dan handbeg raya untuk tahun ni TIADA
sebab , handbeg dan kasut hantaran kahwin tu hari pun tak guna lagi
so.. declare tu sebagai handbeg & kasut raya je lah
Jimat sikit !

~itu la serba sedikit persiapan raya kami ~
:)

0 comments: