Tuesday, April 06, 2010

Kasihnya Mak Abah

Syukur ke hadrat Ilahi, aku hampir pulih ke sepenuhnya. Berkat dari doa insan-insan sekeliling aku. .. Alhamdulillah... Di dalam perjalanan menaiki Bas Edaran Tapah - KL .. Ayat di bwah berlegar-legar di ruang pemikiran

" Bolehkah suatu hari nanti,aku menjaga Mak dan Abah seperti mana mereka menjaga aku ketika sakit ini? ".. kata diri ini..

" Ah.masakan tidak.. ", balasku ..

Ya Allah, bila mengimbaskan kembali nostalgia Jumaat yang lepas.. Jelas terpancar wajah kerisauan di wajah kedua orang tuaku tatkala aku mengatakan aku semakin teruk dan tak sihat. Dengan tidak semena.. Teksi di jadikan pengangkutan untuk mengambil diri ini di Sungai Buloh.. Betapa letih nya dapat aku rasa kan. Nak drive tak sanggup badan tak mengizinkan..Tapi di sebabkan nyawa seorang anak.. Abah dan Mak begitu tabah mengambil aku.. Tak cukup tu ketika di tahan di Ward.. Subuh-subuh Abah datang hantar sarapan pagi.. Tengah hari datang.. Petang datang.. Tiada istilah " PENAT" agak nya di mulut mereka ini.. Ya Allah, aku bersyukur sebab di kurniakan Mak Abah yang begini. ..

Hampir seminggu aku bersama Mak Abah.. di tatang bagai minyak yang penuh..dijaga..di belai..Aku lihat Mak Abah tak penah sedikit pun rasa jemu melayan karenah aku yang lagak nya seperti seorang budak. Kelihatan raut wajah keduannya semakin tua di mamah usia.. Ya Allah. tah mengapa malam ini begitu sedih bila mengimbaskan kenangan itu.. Semoga Allah melindungi kedua-dua orang tuaku di kampung dan moga di sihatkan tubuh badan mereka berdua.

Love Mom & Dad

0 comments: