Wednesday, November 25, 2009

ReaDiNg oH ReAdiNG !





Hari ini , semua technician dari gred TTO9 sampai la gred TT 14..semua chill out ambil bacaan beban di tiap2 Pencawang Masuk Utama (PMU), Pencawang Pengagihan Utama (PPU) dan Stesen Suis Utama (SSU) sekitar Banting, Teluk Panglima Garang,Dengkil dan Tanjung Sepat.. hehe.. Office leh katakan kosong la..tinggal Unit Operation (PPB) dan kerani2 je yang ada..

So,rini aku akan ber'reading' dengan Akma.. My partner dalam Unit Maintenance ni. Aku dan Akma akan reading di 3 tempat iaitu PPU TPG 1 , PPU TPG 2 dan SSU Kaw B .. huhh.. parah gak reading kat 3 tempat ni. dah la jarak dari satu2 tempat tu agak jauh.. Sejam sekali nak kena ambil lak tu.. Parah2 pun akhir nya ambil jugak la..

Starting dari pukul 10 pagi sampai la 10 malam kena ambil bacaan dekat tiap2 breaker tu.. Aku terpaksa bertolak lewat sebab nak tengok shutdown new injection aku kat P/E R/M Tongkah tu..Habis breakfast,terus pegi Tongkah..Abis Tongkah,dah bagi briefing kat kontraktor dan penyelia aku..aku pun gerak ke Teluk Panglima Garang untuk menjalankan tugas aku hari ni. Ambil reading di setiap breaker..Ayuh kita mulakan dengan bacaan bismillah.. 1..2..3..

0 comments: