Wednesday, October 14, 2009

Kisah Sedih...Atan.sedar la balik...





Start dari minggu lepas lagi..bertalu-talu berita dukacita aku terima..dengan besan Mak iaitu mak mentua kakak aku sakit sampai masuk Wad Hospital Tapah..dan terkejut lagi apabila rakan sekerja yang buleh dikatakan agak akrab dengan aku dan Bek mengalami kemalangan di Slim River pada jumaat lepas.Info yang aku terima dari Hafiz.. Atan mengalami kecederaan patah peha dan luka2 di telinga ..

Ikutkan hati aku .. nak pergi hari Sabtu atau Ahad lepas..tapi apakan daya..Aku dan Bek masing2 ada kuliah.tapi sehingga info yang Hafiz bagi, Atan telah di masukkan ke Unit Rawatan Rapi Hospital Ipoh jam 02:00pagi 11/10/2009..kami decide untuk pergi jugak jenguk Atan petang isnin.. Hari Isnin tu jugak aku keluh kesah dan tak senang duduk kat office ni bila dapat tahu keadaan Atan parah dan salah satu tulang rusuk sebelah kiri nya patah..Injap ataupun tiub terpaksa digunakan untuk support paru-paru Atan ..Nauzubillah...

Habis keje pukul 4 aku terus gerak ke Ipoh dengan Bek..berhenti sekejap di RnR Tapah untuk solat Asar dan isi minyak Bebek.. dalam area pukul 7mlm sampai.. Hati mula tak best bila dapat tahu bukan sembarangan orang leh melawat Atan..dan masa untuk melawat juga dah habis.Dapat ke tak aku ziarah Atan ni??huhh tapi atas bantuan Mak Ngah Bek..Terima kasih tak terhingga aku ucapkan pada Mak Ngah Bek ni..akhirnya kami berdua dapat juga masuk menziarah Atan..Sungguh menyayat hati bila tengok keadaanya..dengan muka nya yang agak sembab..wayar2 berselirat kat badan dan muka Atan.dengan tiub masuk kat mulut..sedih sangat aku rasakan..terbayang2 perawatakan Atan yang sentiasa happy go lucky time pagi2 jumpa kat Yard TNB.. terbayang2 senda gurau ketika cakap di walkie talkie bila ada breakdown.. tapi kini ?? Atan senyap terbaring begitu.. Ya Allah Ya Tuhan ku.. Kau sedar dan sembuhkan lah umat-Mu ini..

Bangun lah Atan..ramai rakan2 dukacita bila Atan begini..

5 comments:

Anonymous said...

sedey aku tgk gambar dia ni...
mana ko dpt su???

Ellysu Bahari said...

ni aku curi2 tangkap time aku ziarah tgk Atan isnin tu la..

Anonymous said...

Surah Al Ikhlas

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.
Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan



Ya ALLAH ya Tuhan ku, maha angkau mengetahui segala kehidupannya sebagai anak yang baik.
Semoga adik2 aku selamat segala bencana.

(nazri sekeluarga)

Ellysu Bahari said...

Thanks Pomen Nazri. Semoga Atan kembali sedar..

fahmy said...

update>>>
smalam 19/10 atan masuk darah...
mulut ada gerak2 sket...
pastu mata ada kua ayo mata da...

alhamdulillah...
moga cpt sembuh....
amin...